Ervaringen gevraagd nieuwe Pi-Star 4.1.4 versie.

Algemene mededelingen betreffende de NL-Central en XLX707.
Berichten: 11
Lid geworden op: vr jul 24, 2020 1:23 pm

Re: Ervaringen gevraagd nieuwe Pi-Star 4.1.4 versie.

Bericht door pd9mwo »

geprobeerd en weer terug gegaan naar de pi-star.uk versie
( zie https://www.pistar.uk/downloads/ )

te veel issues die niet lekker werken
voorbeeld : mijn rpi-3b+ ingezet en de installatie loopt nooit helemaal door.
sluit maar een ext monitor + keyboard aan dan zie je dat de installatie blijft hangen.
Meerdere images en verschillende sd-kaartjes geprobeerd allemaal zelfde resultaat.

Ook problemen met de ysg gateway richting andere reflectors dan nl-central. Aantal USA ysf gateway problemen met koppelen.
Dit had ik nooit met de uk versie.
Uiteindelijk de ysf gateway van de originele pi-star.uk erop gezet .. issues verholpen.

Deze versie gaat niet lekker om met POCSAG + YSF en DMR ( zogeheten multimode / combo mode ) opties.
Moet vaak herstarten om opties beschikbaar te maken.

Snap ook niet waarom deze versie in het leven is geroepen.
Hele wereld draait op de versie van pi-star-uk en daar ga je problemen mee krijgen. De ene draait de spaanse versie de ander de UK versie.

Terug gegaan naar de "originele" pi-star.uk versie en al mijn problemen zijn verholpen.

Helaas werkt deze versie niet voor mijn gebruik
menno
pd9mwo
Berichten: 34
Lid geworden op: di jul 14, 2020 10:35 pm

Re: Ervaringen gevraagd nieuwe Pi-Star 4.1.4 versie.

Bericht door PE1KZU »

Hallo Menno,
De 'Spaanse' pi-star versie is speciaal ontwikkeld voor gebruikers van C4FM die optimaal gebruik willen maken van de reflectors;
NL-CENTRAL,
EUROPELINK,
WORLDLINK,
YCS207,
alle overige YCS reflectoren die te vinden zijn op http://dvmatrix.xreflector.net/
Bovenstaande reflectoren beschikken over speciale opties, zoals gebruik van meerdere kamers en/of bieden ondersteuning voor faciliteiten die in de Yaesu radio's aanwezig zijn, zoals;
versturen van afbeeldingen,
versturen van tekst- en spraakberichten
Group Monitor,
Continu positie weergave op aprs.fi
etc.
De Engelse pi-star versie ondersteund de meeste faciliteiten waarover een Yaesu radio beschikt niet.
Manuel EA7EE heeft meerdere keren zijn broncode aangeboden aan de Engelse ontwikkelaars met het verzoek deze op te nemen in de 'standaard' pi-star versie.
Omdat daar geen gehoor aan werd gegeven heeft Manuel uiteindelijk maar de 'Spaanse' pi-star ontwikkeld.

Groet,
Bert PE1KZU
"Als iedereen luistert, hoort niemand iets"
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten